Australia, Curiosità
Comment 1

When does summer end in Australia? / Finisce mai l’estate in Australia?

curled wave

curled wave

When does summer end in Australia? But does summer really end in Australia? That’s probably a question I would have asked before coming to Australia, but that I think I could ask as well now that I’ve been living here for 6 months. Summer officially ends in February, so the 1st day of March is already fall. Why the 1st of March you are maybe wondering? “Just because it’s easier”, someone once said to me! Instead of making it the 21st. Maybe there is also a more scientific explanation for it. I haven’t looked much for an explanation, maybe it is because it is simpler. Even on the website of the museum of Victoria it just says that seasons in Australia start the 1st day of the month. Have a look at this link, if you are interested: http://museumvictoria.com.au/discoverycentre/infosheets/planets/the-sun-and-the-seasons/

Probably that is why we still enjoy summer temperature. It is true that in Sydney the 1st of March was just the perfect day of Autumn, as it was raining and the sky was grey.

Sydney, 1st of March 2013, 1st day of Autumn

Sydney, 1st of March 2013, 1st day of Autumn

But in Melbourne has been between 27 and 30°C for the past week and it’ll be like this, at least, for the present one. Or maybe it’s just a clever way to make a smoother transition. : ) “Oh, it’s Autumn, but then the sun is still shining and it is warm!” And so Fall and Winter pass more rapidly and unnoticed.

Melbourne at the beginning of Autumn

Melbourne at the beginning of Autumn

these are just my guesses. But to answer to my 2nd question, if you think of the geography of Australia, well it is a fair question because when it is Fall or Winter in Southern Australia it can easily be still summer in the North. So, it is just an amazing country! And you can decide whenever you want to come & visit here depending on the season. It also means that you will always be able to come and enjoy good weather in some parts of Australia! So, let the summery Autumn begin! You know that you can always fly to the North, if you feel a bit cold!😉

———- // ———-

australian beach

australian beach

Quando inizia l’autunno oppure quando finisce l’estate in Australia? Ma veramente finisce l’estate in Australia? Non è estate tutto l’anno? Queste ultime 2 domande avrei potuto farle ancora prima di venire per la 1a volta in Australia. Ma direi che in realtà non sono così tanto ingenue e vi diro’ perché. Ufficialmente l’autunno inizia il 1° marzo, pochi giorni fa’, e così le altre stagioni che iniziano tutte il 1° giorno del mese. Perché? Qualcuno mi ha detto: “Perché è più facile!”. E in effetti il ragionamento non fa’ una grinza. noi italiani siamo più sofisticati, sia nel senso positivo che negativo, cioè tendiamo a complicare le cose, anche se in questo caso gli italiani non c’entrano nulla. Seguiamo solamente la natura invece di inventare una data fittizia, seppure più semplice da ricordare. Comunque, paese che vai usanze che trovi, ed  è anche questo il bello di viaggiare e scoprire nuovi posti. Ho guardato anche su internet, ma non sembra ci sia una vera spiegazione, semplicemente funziona così in Australia. E probabilmente la ragione è proprio rendere le cose più semplici.

Il 1° marzo a Sydney è iniziato proprio come una giornata d’autunno: pioggia, cielo grigio, vento. C’è da dire che ero sempre a Sydney e che questo mi ha dato lo spunto di andarmi a vedere una mostra di Anish Kapoor presso il Museum of Contemporary Art, che si trova a Circular Quay, praticamente davanti all’Opera House e praticamente di fianco al ponte. Invece a Melbourne c’era un sole che spaccava le pietre e c’è tuttora, 5 marzo. Forse gli australiani hanno trovato un sistema furbo per fare una transizione verso le stagioni più blanda e quindi iniziare l’autunno, almeno in alcuni posti, ancora con il sole. Non so, son solamente mie supposizioni. Ritornando alle altre mie domande, si puo’ dire in un certo senso che l’estate non finisce mai in Australia. Infatti, in certe zone di questa grande isola, il nord praticamente, fa’ sempre caldo. Questo vuol dire che si puo’ venire in Australia in qualsiasi periodo dell’anno e trovate delle zone dove fa’ caldo, il che non è male, soprattutto se si è costretti a scegliere agosto come periodo per fare delle vacanze più lunghe. magari bisognerà portarsi dietro una giacca e una sciarpa per visitare città come Melbourne, Sydney, Adelaide, Perth e le zone a sud, ma anche costumi e pareo invece per il nord e alcune isole! Che l’autunno abbia inizio! Ci sono bei paesaggi da vedere anche in autunno e al massimo tanto si puo’ fare una scappata al nord, se si sente troppo freddo! Che vi assicuro non è il freddo italiano di Milano per esempio!

See Australia in Autumn

See Australia in Autumn

1 Comment

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s